Isnin, 2 Mac 2009

KENApa ???


kenapa ya kita rasa sakit bila mencintai?

kenapa ya kita sayu bila merindui?

kenapa ya kita rasa pilu bila mula menyayangi?

kenapa ya kita rasa kehilangan bila kita memiliki?

kenapa ya kita rasa resah bila mula janji terpatri?

kenapa ya kita rasa terhalang bila kita telah menghampiri?

kenapa ya kita rasa sedih bila kita sedang meniti bahagia?

kenapa ya kita rasa mcm ni?... ...

kita hanya mampu merancang... dalam dunia ni mcm2 dugaan yg datang untuk menguji ketabahan. adakah mungkin dia miliku ? adakah mungkin kami ditakdirkan utk bersama... sebuah perjalanan takdir yg hanya Allah yg Mengetahuinya...perjalanan menuju kampung sentosa dan sejahtera nya .

mungkin ada hikmah di atas setiap perkara yg berlaku... menyesali suatu yg telah terjadi bukan cara terbaik... . redha... redha di atas suatu yg telah ditetapkan... Ya Allah tabahkah hati ku ini. sesungguhnya berilah aku kekuatan utk menghadapi ... aku tak sanggup mengahadapi kehilangan utk sekian kali nya...cinta mu Ya ALLAH

sekiranya aku kerap menanyakan kenapa.. adakah aku insan yg tidak besyukur? tidak! aku sentiasa bersyukur di atas segala kurniaan Mu... aku sedar aku hanya insan kerdil ... aku mengharap perlindunganMu ya Allah.. sekiranya inilah takdir yg telah kau tetapkan, aku redha , pasti ada hikmah disebaliknya.

pasti ada hikmah disebaliknya... ... ... .menuju keabadian ADDEEN MU

2 ulasan:

  1. betul sangat ni..aku juga kekadng mengalammi yang sama..banyak bertanya dan tersedih sendiri bila bertanya kan begitu..seaknnya kita tidak bersyukur..tapi sesungguhnya ALLAH tahu betapa kita ini sengat kerdil dan lemah untuk bongkak..tiada sebab untuk kita mengangkat diri sedang mengakat kelopak mata pun atas kuasanya..
    Cuma mungkin kekdang kita letih dengan segala yang mendatang..dengan ALLAH,,hati akan menjadi kuat..memang ujianNYA tak kan berhenti..tapi nikmatNYA juga tak pernah putus untuk hambanya:)

    BalasPadam
  2. benar fahana...sama2 kita amik pelajrana dalam idup ini...

    BalasPadam

peace and democracy

Template by:
Free Blog Templates