Selasa, 27 Januari 2009

Buat mereka yang tidak tahu ( the holy alQuran )





PERISTIWA WTC AMERIKA SYARIKAT



Satu penemuan terbaru yang menakjubkan mengenai kehebatan Al Quran.Fakta ini ditemui oleh Dr Zaghlul Najjar, seorang ulamak Mesir yang bijak di bidang sains, pernah mengajar di Amerika. Kini bertugas di Saudi. Ramai saintis Barat telah menganut Islam hasil dakwah beliau yang menggabungkan fakta sains yang bertepatan dengan Al Quran. Kajian-kajian beliau seiring dengan Syeikh Abdul Majid Zandani, Yaman. Penemuan terbaru beliau ialah berkaitan tragedi 11 September di WTC New York. Di dalam al Quran terdapat ayat yang seolah-olah telah memberi isyarat awal mengenai kejadian ini (sedangkan al Quran diturunkan lebih 1400 tahun yang lalu). Fakta tragedi tersebut ialah seperti berikut: Ketinggian bangunan WTC: 110 tingkat Tarikh kejadian: 11 haribulan Bulan: 9 Tahun: 2001

Fakta yang terdapat di dalam al Quran: Ketika Allah menempelak golongan yang membina masjid Dhirar, beberapaayat telah diturunkan. Antaranya ialah ayat yang menceritakan bahawa musuh-musuhIslam sentiasa membina bangunan tinggi dan bangunan itu akhirnya menjadi punca kegelisahan mereka sendiri sehingga digambarkan bahawa hati mereka seolah-olah dikerat-kerat dan dipotong.

Ayat berkenaan ialah ayat 110 surah At Taubah (Al Bara'ah). Maka faktanya lebih kurang sama dengan kejadian 11 September: Ayat yang ke : 110 (Bangunan WTC 110 tingkat) Juzuk ke : 11 (Tarikh kejadian 11 haribulan) Surah ke : 9 (kejadian berlaku dalam bulan 9) Huruf terakhir adalah huruf yang ke : 2001 (kejadian berlaku dalam tahun 2001)

Ini adalah satu perbandingan yang tepat. Tetapi sejauh mana maksud Allah Taala di dalam ayat ini bertepatan dengan kejadian di Amerika itu tidaklah kita ketahui. Cuma oleh kerana ada persamaan fakta dan persamaan makna ayat, maka kita boleh mengambil iktibar kerana kaedah ilmu tafsir menyebut: "Pengajaran daripada sesuatu ayat itu diambil daripada maknanya yang umum dan bukan daripada sebab turun ayat yang khusus."

Wallahu a'lam bissawab.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

peace and democracy

Template by:
Free Blog Templates