Ahad, 15 Februari 2009

syurga


syurga adalah suatu pembalasan yang agung dan pahala yang tiada tara bagi hamba Allah.juga bagi org2 yg taat .Syurga merupakan suatu kenikmatan sempurna.tidak ada sedikit pun kekurangannya.maka dunia ini juga perlu di jadikan seperti keadaannya syurga dn jangan dijadikan dunia ini seperti suasana neraka..

"Kami sediakan bagi hamba-hamba-Ku yg salih,
sesuatu yg tidak pernah dilihat oleh mata... ... ... ... ...
tak pernah terdengar oleh telinga... ... ... ... ...
dan tak terbayangkan oleh hati manusia... ... ... ."

"Seseorang pun tidak mengetahui apa yang disembunyikan untuk mereka iaitu(bermacam-macam nikmat)yang menyedapkan pandangan mata sebagai balasan terhadap apa yang telah mereka kerjakan"(AS-SAJDAH 17)

Jelas sekali bhw kebesaran nikmat allah tak terbandingkan dgn benda2 yang ada didunia.Jika dibandinkan dengan kenyataan ukhrawi nanti maka kenyataan dunia ini sangat kecil... .kecil sekali.Sangat jauh berbeza keadaannya.tempat cambuk di syurga lebih baik dari semua isinya.

"Tiap2 yang bernyawa akan merasakan mati.dan sesungguhnya pada hari kiamat sajalah disempurnakan pahalamu.barang siapa dijauhkan dari neraka dan dimasukkan ke dalam syurga,maka sesungguhnya ia telah beruntuna.Kehidupan dunia itu tidak lain hanyalah kesenangan yg memperdayakan"(ALI-IMRAN :185)

3 ulasan:

  1. macam satu artikel motivasi yang saya baca..tajuknya"kepayahan satu latihan, kesenangan satu ujian..
    em,baca ayat ALLAH yang maksudnya mudah ni menusuk hati..herm:)

    BalasPadam
  2. Mudaha-mudahan kita menjadi mahkluk yang bersyukur dan sentiasa mengingati mati

    BalasPadam
  3. fahana..oh sy pnh bc artikel tu

    pokli...mudh2 mudhan,,,

    BalasPadam

peace and democracy

Template by:
Free Blog Templates